Педагогам

Аптечка психологічної допомоги

Ведення діалогу з учнями

Правила ведення діалогу:

  1. Пам’ятайте про манери й мову свого тіла.
  2. Використовуйте відкритті запитання.
  3. Будьте чесними в тому, що говорите.
  4. Говоріть позитивно про власні переконання чи точки зору, а не негативно про чужі.
  5. Поважайте погляди інших людей, навіть якщо ви з ними не згодні.
  6. Не сприймайте людей як речників певного переконання.
  7. Не пояснюйте іншим їхніх думок – нехай вони самі все пояснять.
  8. Визнавайте подібність та різницю позицій.
  9. Не засуджуйте людей за те, що вони говорять чи роблять, коли висловлюють власну точку зору.
  10. Не змушуйте людей погоджуватися з вашими поглядами.
  11. Докладіть усіх зусиль, щоби порозумітися, незалежно від віри, статі, раси чи віку співрозмовника.
  12. Ніколи не переходьте на особистості.

Пам’ятайте, що Ваше ставлення до співрозмовника визначає, ким Ви є!

Вправи, які допоможуть позбутися тривоги

Вправа  «Де я?»

Мета: навчити дітей переключати увагу.

Хід вправи: Запропонуйте дітям виконати кілька простих завдань.

  1. .Роздивіться навколо себе та знайдіть очима 5 предметів синього (або якогось іншого) кольру. Назвіть їх.
  2. Прислухайтеся та почуйте 4 різних звуків. Назвіть їх.
  3. Доторкніться рукою та відчуйте 3 різні поверхні. Назвіть, які вони на дотик.
  4. Відчуйте два різні запахи. Назвіть їх.
  5. Визначте щось на смак. Назвіть, що ви відчули на смак? (можливо, ви відчуєте смак у роті, а якщо маєте можливість, то випийте трішки води та відчуйте, який у неї смак).
  6. Обговоріть всю вправу з тими, хто зараз поряд.

Вправа «Приємний спогад»

Мета: вчити дітей регулювати свій емоційний стан.

Хід вправи: Запропонуйте дітям сісти зручніше та виконати наступну інструкцію:

«Пригадайте і в деталях уявіть найприємніші моменти свого життя: прогулянку парком, полем, лісом, берегом річки чи моря, або будь-яку іншу приємну ситуацію. Відчуйте всі ті аромати, смаки, емоції, що були тоді. Намалюйте свій спогад. За бажанням, презентуйте свої малюнки»

Вправа «Розслабляємося та концентруємося»

Мета: навчити дітей швидко справлятися з психоемоційним та м’язовим напруженням.

Хід вправи: Запропонуйте дітям сісти зручніше та виконати кілька простих вправ.

  1. Зробіть глибокий повільний вдих, відчуйте, як живіт та грудна клітина наповнюються повітрям. Повільно порахуйте до чотирьох та починайте так само повільно видихати. Повторіть вправу 3-4 рази.
  2. Спробуйте відчути всі м’язи свого тіла. Зосередьтеся на власних відчуттях. Чи немає десь, у якійсь частині тіла, напруження? Є? Якщо ви відчуваєте, що, наприклад, права рука надто напружена, то пробуйте почергово напружувати та розслабляти м’язи (спочатку біцепс, потім передпліччя, кисть). Спробуйте відчути власне тіло та як воно розслабляється.
  3. Озирніться довкола та уважно огляньте приміщення, у якому знаходитеся. Сконцентруйтеся на всіх предметах зеленього кольору та як слід запам’ятайте їх. Із чим асоціюється у вас зелений колір? Наприклад, із весняною травичкою. Заплющте очі та уявіть, що ви складаєте всі ці предмети, один за одним у кошик, що стоїть на зеленій галявині. Щось пропустили? Ще раз уважно огляньте приміщення та повторіть вправу. Вона допоможе сконцентруватися та раціонально сприймати обставини.

Вправа «Кошик для сміття»

Мета: позбутися негативних емоцій.

Хід вправи: Підготуйте невелички аркушики та олівці, роздайте їх учням. Запропонуйте дітям стати у коло, а в центрі кола поставте кошик для сміття (звичайний або просто будь-яку коробку).

Попросіть дітей написати на аркуші, які негативні емоції вони відчувають просто зараз. Потім запитайте, чи хоче хтось поділитися з товаришами змістом свого аркуша (якщо учні соромляться, то подайте приклад! Але не наполягайте). Діти називають негативні емоції, які зараз їм дошкуляють, а потім мнуть папірец та викидують у кошик для сміття.

 

Інформацію оновлено 25.10.2023