Батькам випускників

Підтримувати дитину – це  вірити в неї. Добре, якщо у батьків є можливість оплачувати заняття з репетиторами, але тільки цим їх допомога у жодному випадку не повинна обмежуватися. Саме батьки,  можуть допомогти своєму одинадцятикласникові найефективніше скористатися часом і силами при підготовці до випробувань. Допомога дорослих дуже важлива, оскільки людині, крім усього іншого необхідна ще і психологічна готовність до ситуації складання серйозних іспитів.

Щоб показати віру в дитину, батьки повинні мати мужність і бажання зробити наступне:

  • забути про минулі невдачі дитини;
  • допомогти дитині знайти упевненість в тому, що вона впорається з даним завданням;
  • пам’ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок.

Щоб підтримати дитину, необхідно:

  • опиратися на сильні якості дитини
  • уникати постійного пригадування невдач дитини
  • вірити в сили дитини, бути упевненим в його силах:
  • створити вдома атмосферу дружелюбності і поваги;
  •   уміти і хотіти демонструвати любов і повагу до дитини;
  • будьте одночасно тверді і добрі, але не виступайте в ролі судді;
  • підтримуйте свою дитину, демонструйте, що розумієте її переживання.

Існують слова, які підтримують дітей, наприклад: «Знаючи тебе, я упевнений, що ти все зробиш добре», «Ти знаєш, це дуже добре».

Не підвищуйте тривожність дитини напередодні іспитів – це може негативно позначитися на результаті тестування. Дитині завжди передається хвилювання батьків, і якщо дорослі у відповідальний момент можуть опанувати свої емоції, то дитина через вікові особливості може емоційно “зірватися”.

 

Задовго до іспитів обговоріть з дитиною, що саме їй доведеться здавати, які дисципліни здаються їй найбільш складними, чому? Ця інформація допоможе спільно створити план підготовки, – на які предмети доведеться витратити більше часу, а що вимагає тільки повторення.

Ознайомтеся із програми ЗНО до навчальних предметів. Не соромтеся зізнатися дитині, що вже не дуже добре пам’ятаєте більшість розділів біології, хімії або будь-якого іншого предмету, який їй необхідно підготувати. Хай школяр розповість матеріал Вам по тих або інших темах, а ви поставите уточнюючі питання. Чим більше він встигне Вам розповісти, тим краще.

Домовтеся з дитиною, що увечері напередодні іспиту вона припинить підготовку, прогуляється, і ляже спати вчасно. Останні дванадцять годин повинні піти на підготовку організму.

У вихідний день, коли ви нікуди не поспішаєте, влаштуйте дитині репетицію письмового іспиту. Домовитеся, що у неї буде 3 або 4 години, посадіть за стіл, вільний від зайвих предметів, дайте декілька чистих листів паперу, відмітьте час і оголосіть про початок «тестування». Прослідкуєте, щоб її ніхто  не відволікав. Зупиніть випробування, коли закінчиться час, дайте учневі  можливість відпочити і перевірте разом з ним правильність виконання завдань. Постарайтеся виправити помилки і обговорити, чому вони виникли. Поговоріть і про відчуття, що виникли в ході домашнього іспиту: чи було йому ніяково або незатишно, чи вдалося зосередитися на завданні і не відволікатися?

Стежите за тим, щоб під час підготовки дитина регулярно робила короткі перерви. Поясніть їй, що відпочивати, не чекаючи втоми, – кращий засіб від перевтоми. Важливо, щоб одинадцятикласник  обходився без стимуляторів (кави, міцного чаю), нервова система  у нього перед іспитом на межі сил. Немало шкоди може нанести і спроба зосередитися над підручниками в одній кімнаті з працюючим телевізором або радіо. Якщо школяр хоче працювати під музику, не треба цьому перешкоджати, тільки домовитеся, щоб це була музика без слів і негучна.

Підбадьорюйте дітей, хваліть їх за те, що вони роблять добре.

Підвищуйте їх упевненість в собі, оскільки чим більше дитина боїться невдачі, тим більше вірогідність допущення помилок.

Напередодні іспиту забезпечте дитині повноцінний відпочинок, він повинен відпочити і як слід виспатися.

Порадьте дітям під час іспиту звернути увагу на наступне:

– пробігти очима весь тест, щоб побачити, якого типу завдання в ньому розміщені, це допоможе налаштуватися на роботу;

– уважно прочитати питання до кінця і зрозуміти його сенс (характерна помилка під час тестування – не дочитавши до кінця, за першими словами вже припускають відповідь і поспішають його вписати);

– якщо не знаєш відповіді на питання або не упевнений, пропусти його і відзнач, щоб потім до нього повернутися;

– якщо не зміг протягом відведеного часу відповісти на питання, є сенс покластися на свою інтуїцію і вказати найбільш вірогідний варіант.

Під час виконання тестових завдань привчайте дитину орієнтуватися в часі і його розподіляти. Тоді у дитини будуть навички уміння концентруватися впродовж всього тестування, що додасть їй спокій і зніме зайву тривожність. Якщо дитина не носить годинника, обов’язково дайте його на тестування.

І пам’ятаєте: найголовніше – це знизити рівень напруги і тривожності дитини та забезпечити відповідні умови для занять.

Якщо Ваша дитина отримала низький результат, ніж хотілося б, або зовсім провалила вступний іспит, допоможіть йому справитися з цією бідою. Не засуджуйте і не глузуйте з нього, замість цього скористайтеся можливістю зрозуміти, в чому причина невдачі, обговорите, які висновки можна зробити і що означає в даному випадку горезвісне: «Не повезло».

 

Інформацію оновлено 10.06.2021