«Природа не має органів мовлення, але створює язики і серця, за допомогою яких говорить і відчуває» (В. Гете).
Обґрунтування проекту
Територія гімназії. На ній відбувається багато різноманітних заходів, а також це ідеальне місце відпочинку. Тому гімназійне подвір’я має бути доглянуте, затишне і привабливе.
І перше знайомство дитини з гімназією починається саме з подвір’я; перше враження від перебування в гімназії може посилити в дитині бажання вчитися .
Дитина, створюючи квітники та висаджуючи дерева біля гімназії, бачить плоди своєї праці – і це виховує в ній почуття гордості та власної гідності, своєї значимості.
У 2017 році 4-Г клас на чолі з класним керівником Гуренко Юлією Миколаївною вирішили долучитися до загальногімназійного проекту «Творимо красу разом».
Тип проекту:
За видом діяльності: екологічний
За змістом: творчий
За кількістю учасників: груповий
За терміном виконання: довготривалий.
Автори проекту: батьки та учні 4-Г класу.
Керівник проекту: Гуренко Ю.Н. (класний керівник)
Консультанти: Антоненко Т.С. – директор гімназії, Шамота О.М. – заступник з ВР.
Цільова аудиторія: учні, батьки, вчителі гімназії, жителі мікрорайону.
Термін реалізації: І етап: осінь 2017р.;ІІ етап: весна 2018р.
ОПИС ПРОЕКТУ
Мета проекту:
– виховати любов до Батьківщини через взаємодію учасників проекту з природою;
– розвивати взаєморозуміння, галантність через спільну діяльність;
– мотивувати учнів до командної праці;
– стимулювання та реалізація нових ідей ;
– розвиток естетичних смаків;
– зробити гімназійний двір затишним і красивим, таким, що запам’ятовується;
– відновлювати і облагороджувати квітники, споглядання краси яких створювало б гарний настрій, відчуття гармонії з природою;
– виховування в учнів трудової, естетичної культури, створення умов орієнтації до природничих професій;
– навчити правил екологічної поведінки.
Завдання проекту:
– благоустрій гімназійного подвір’я та оформлення з використанням навиків ландшафтного дизайну;
– формування міцних навичок і вмінь щодо вибору асортименту насіння квітів та елементарних трудових навичок догляду за рослинами;
– поглиблення знань з природничих наук;
– виховання бережливого ставлення до природи, почуття любові до прекрасного.
Основні етапи роботи:
І. Підготовчий
визначення конкретної мети, завдань на визначений період;
актуальність, необхідність, значущість, обраного напряму;
визначення часових інтервалів кожного етапу;
вивчення і збір інформації про крокуси, тюльпани .
ІІ. Основний
проведення виховний годин з екологічних тем та правил ландшафтного дизайну;
висаджування берізок та квітів на гімназійній ділянці;
спостереження та догляд за деревами в осені і дослідження росту весняних квітів на початку весни;
ІІІ. Заключний етап
Самооцінка результатів і процесу реалізації проекту.
Моніторинг зміни відношення до проблеми збереження первоцвітів.
Корекція результатів роботи, внесення необхідних коректив у роботу.
Створення презентації.
Таким чином проект «Берези. Фенологічні квіти ( крокуси, тюльпани)» дозволяє створити оформлення гімназійного подвір’я, забезпечити можливість пізнання і засвоєння системи знань, цінностей, морально-етичних та правових норм поведінки у навколишньому середовищі, екологічного виховання, де можна було б реалізувати всі свої здібності, запити, інтереси, ідеальну мораль маленького світу, де кожен відчуває себе комфортно, має широкі можливості для самореалізації, набуття життєвого досвіду.